| Piłka nożna / Reprezentacja kobiet
Najlepsze kobiece reprezentacje piłkarskie są już we Francji, gdzie w piątek, 7 czerwca, rozpoczną się mistrzostwa świata. Zabraknie na nich reprezentacji Polski, ale z pewnością nie zabraknie wielkich emocji. Transmisje każdego ze spotkań w TVP.
Ósme w historii mistrzostwa świata w piłce nożnej kobiet rozegrane zostaną we Francji. Imprezę gościć będzie dziewięć miast: Lyon, Paryż, Nicea, Montpelier, Rennes, Le Havre, Valenciennes, Reims i Grenoble. Mecz otwarcia rozegrany zostanie (7 czerwca o 21:00) na Parc des Princes, natomiast finał (7 lipca o 17:00) na Parc Olympique Lyonnais.
Choć na imprezie zabraknie biało-czerwonych, które w eliminacjach musiały uznać wyższość reprezentantek Szkocji i Szwajcarii, z pewnością nie zabraknie emocji. Wiele drużyn przyjedzie na turniej z myślą o medalach, a walkę o nie w całości pokaże Telewizja Polska. Każdy mecz MŚ kobiet NA ŻYWO będzie można zobaczyć na TVPSPORT.PL i w aplikacji mobilnej, a najciekawsze spotkania także na TVP Sport.
Wielki amerykański sen
Tytułu mistrzowskiego bronić będą Amerykanki, które przed czterema laty ograły w finale 5:2 (4:1) Japonię. Piłkarki z USA na każdym turnieju muszą być traktowane poważnie. W dotychczasowych ośmiu edycjach zawsze stawały na podium, trzykrotnie wygrywając rozgrywki. Dwa mistrzostwa mają Niemki, a po jednym Norweżki i Japonki.
Do kolejnego mundialu piłkarki ze Stanów Zjednoczonych przystępują jako niekwestionowany numer jeden światowego rankingu. Ich droga przez mistrzostwa CONCACAF, które były kwalifikacjami do mistrzostw świata, była istną autostradą. W pięciu meczach nie straciły żadnej bramki, strzelając przy tym 26 (!). Choć na samym mundialu tak łatwo nie będzie, rywalki mają czego się obawiać.
Europa kontratakuje
Na pewno wśród faworytek, które zechcą utrzeć nosa kadrze USA znajdą się Japonki, wiecznie groźne Brazylijki i… szereg drużyn z Europy. Do lat świetności chcą wrócić Niemki, mające w kadrze Alexandrę Popp i Dzsenifer Marozsan. Na pierwszy w historii medal mundialu chęć mają Francuzki, które zechcą przekłuć liczne sukcesy drużyn klubowych w dobry wynik reprezentacji.
W kolejce po sukces stoją także Angielki, mistrzynie Starego Kontynentu – Holenderki i wicemistrzynie olimpijskie – Szwedki. Zaskoczyć mogą także Norweżki, a nie bez ambicji pozostają Hiszpanki i Włoszki. Gdy do wyliczanki dodamy także Australijki i Kanadyjki, śmiało można stwierdzić, że drużyn mogących marzyć o strefie medalowej jest wyjątkowo dużo.
Mistrzostwa bez najlepszej
Na turnieju wystąpią najlepsze reprezentacje, ale… zabraknie najlepszej zawodniczki. Norweżka Ada Hegerberg w 2018 roku została pierwszą w historii kobietą, która odebrała Złotą Piłkę. Piłkarka Olympique Lyon na mundial nie przyjedzie, bo od pewnego czasu odrzuca powołania do kadry narodowej. Powód? Uważa, że jej kraj lekceważy kobiecą piłkę, a federacja – mimo wielu utalentowanych zawodniczek – nie ma pomysłu na rozwój.
Po raz pierwszy takie pieniądze
Hegerberg nie przekonają nawet pieniądze. Na mistrzostwach świata można zarobić znacznie więcej, niż cztery lata wcześniej. Amerykanki za triumf w 2015 roku otrzymały 2 miliony dolarów. Tym razem kwota ta zostanie podwojona. Łącznie w puli nagród znajdzie się 30 milionów dolarów, z których 4 miliony trafią do zwyciężczyń.
Choć wzrost nagród może cieszyć, nadal są to niewielkie sumy w porównaniu z męską piłką. Na ostatnim mundialu triumfatorzy – Francuzi – otrzymali 38 milionów dolarów, a zatem… o osiem milionów więcej od pełnej puli nagród u kobiet.
Marzenia kontra rzeczywistość
Na mistrzostwach świata wystąpią 24 drużyny. Jedynymi debiutantkami będą reprezentantki Jamajki. Każdy z zespołów ma ambicje znacznie większe, niż wyjście z grupy. Spora część z nich do Francji przyjechało z myślą o walce o medale.
Na początek teamy zostały podzielone na sześć grup, w ramach których rozegrają spotkania systemem każdy z każdym. Po dwie najlepsze drużyny z każdej z nich oraz cztery najlepsze trzecie miejsca uzyskają awans do 1/8 finału.
Grupa A: Francja, Korea Pd., Norwegia, Nigeria
Grupa B: Niemcy, Chiny, Hiszpania, RPA
Grupa C: Australia, Włochy, Brazylia, Jamajka
Grupa D: Anglia, Szkocja, Argentyna, Japonia
Grupa E: Kanada, Kamerun, Nowa Zelandia, Holandia
Grupa F: USA, Tajlandia, Chile, Szwecja
KALENDARZ TRANSMISJI PIERWSZYCH DNI TURNIEJU:
7 czerwca:
21:00, Francja – Korea Pd. (TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
8 czerwca:
15:00, Niemcy – Chiny (TVP Sport, TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
18:00, Hiszpania – RPA (TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
21:00, Norwegia – Nigeria (TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
9 czerwca:
13:00, Australia – Włochy (TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
15:30, Brazylia – Jamajka (TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
17:50, Anglia – Szkocja (TVP Sport, TVPSPORT.PL, aplikacja mobilna)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.